Monday, December 15, 2008

THE PRISONER MOTHER OF ENGLAND

SAMANTHA FOX

Dulu...orang salah kat England dibuang ke Australia. Asal usul dorang adalah keturunan orang jahat-jahat. Sampai kat sana (banduan nih) dorang teruskan hobi orang-orang putih. Tau apa...ahaaa...tembak fox. Ramai-ramai bawa anjing kejar fox seekor. Tapi kat Australia tak der binatang macam ni. Kanggaroo (asal usul nama Kangar kut) banyak lerr. Tapi dia besar dan senang ditembak.

TERNAKAN ARNAB

Jadi dorang minta agar dihantar binatang yang boleh dibuat main tembak-tembak. Kerajaan Inggeris ketika itu menghantar arnab ke sana. Mula-mula hantar seronotlerr dorang dapat tembak-tembak. Lama-lama binatang arnab ni membiak dengan pantasnya. Jadilerr banyak. Banyak sangat mengganggu lerr pertanian. Pasal dia makan dan rosakkan tanaman.

KEMPEN BUKU HIJAU

Maka diracunlerr arnab nie... ada yang mati, tapi sebahagian telah melahirkan zuriat yang imune pada racun. Arnab mutant nie tak boleh diracun, nak dimakan pun tak boleh pasal beracun. Maka mereka memagar kawasan pertanian. Alaa macam korang tengok kesan dia kat crocodile hunter tu.

HARAPKAN PAGAR PAGAR MAKAN PADI


Rupanya arnab nie buat pagar pun tak guna sebab dia boleh korek tanah bawah pagar. Sekarang arnab menjadi masalah kat Australia. Menjadi makhluk perosak kat sana. Semuanya gara-gara datuk nenek moyang mereka nak bersukaria.

PERPADUAN TERAS KEJAYAAN

Jadi kita sekarang jangan jadi macam datuk nenek mereka. Kita nak senang nanti anak cucu yang bermasalah. Minyak nak harga murah, nak kerajaan korek banyak-banyak biar anak cucu tak merasa. Nak tubuh kerajaan baru biar huru-hara negara. Nak sokong hindraff, hapuskan ISA dsb. Semuanya tu untuk merokkan apa yang telah diwarisi dengan sangat baik oleh datuk nenek kita kepada kita dan generasi kita

2 comments:

Siong Berantai said...

kihkihkih! seronok plak aku bace.. ehehehheehhe!

Raja Di Laut said...

Ye kerr....makacih2 ....

masculine