Tuesday, December 16, 2008

ISTANA DANGDUT


GOYANG GERUDI INUL DRASTITA

Aku baca paper tadi PAC suruh beli juga KC725 dari Eurocopter. Korang fikir camana. aku fikir camgini...Sedar atau tidak, Indonesia yang filemnya, sinetronnya, GROnya, pekerjanya, amahnya berlambak kat Malaysia ni adalah ancaman terbesar kepada Malaysia. Jauh lebih bahaya dari Singapura-pura. Kapal kita dah berapa kali dilanggar dengan covert dia kat Ambalat.

TUN THE LEGEND

Dulu Tun tempah 27 buah covert, dibuat di Perak. Yang siap 6 buah, 2 Kedah Class, 4 Laksamana class. Laksamana Class letak kat lumut. Kedah Class dekat Teluk Sempagar. Teluk Sempagar dengan Ambalat jauh gak. Covert kita,... oleh kerana kita nak declare bukan kapal perang,.... maka kelajuannya 22knot sejam. Kita covert ada 6. Fregate takder, destroyer jauh sekali.

TARIAN SAMBA

Pak Najib nampak kelemahan giler kitanie. Maka ditempahnya KC725 ganti NURI yang tak pandai bercakap. Tetiba ader lerr pulak yang bandingkan KC725 kita dengan heli yang dibeli oleh Brazil. Katanya Brazil lagi pandai beli. Brazil beli dorang cakap murah banyak dari kita siap dengan pemindahan teknologi lagi ke Brazil....emphhhhh...

KARPAL KARAM

Tapi mungkin mereka tak tahu atau tak diberitahu atau mengetaktahuankan diri bahawa.... Brazil punya heli Utility, kita punya CSAR. Selain itu, kita bukan sekadar dapat pemindahan teknologi, malah sekali dengan pakej latihan kepada anggota yang akan mengendalikan dan memandu KC 725 tuuuu. Dan seperti mana yang korang tahu, mana-mana heli atau peralatan perang, kos latihan adalah mahal dari harga barang. Macam Brazil beli van Volkwagen kita beli kete kebal Volkwagen. Memang satu company, tapi kegunaan tak sama. Brazil punya untuk utility, kita punya siap dengan senjata perang....peluru yang panjangggggg dan besarrrrrr!!!.

CAYALAHH

Jika kerajaan memikirkan (setelah dipertimbangkan segala aspek) sesuatu perkara itu baik untuk rakyat dan negara, maka laksanakanlahhhh. Kita telahpun memberikan mandat dan kepercayaan di dalam PRU!!!.

Masih ingat pesan saya? Ikut Perintah Allah cara Nabi SAW..... Nabi pesan kuatkan tentera di dalam negara.

1 comment:

Siong Berantai said...

hohohhohhho! camtu ceritanya ...

masculine